Monday, 6 July 2015

Welcome Back

Assalamualaikum, wahh rasa da berhabuk blog ni, sejak masuk degree da tak berkesempatan nak menaip blog2 ni hahahaaa. Alhamdulillah, hari ni Fatihah bertambah baik, bertambah sihat, bertambah cantik (puji diri sendiri pulak, hehehe), bertambah ceria, da tk ada emo2 mcm dulu. Tu zaman tak mature lagi, zaman tak reti nk kawal perasaan. Sekarang da tahu nak kawal, da tahu nak abaikan benda2 yang tak berape nk elok nk difikir. Kalo fikir pun buang masa je. hahaha. Okay. Back to story, hari ni Fatihah da masuk akhir sem 5, wah lagi 2 sem nk hbis degree. Tak sangka cepat je masa berlalu. Tak sedar. Umur pun da nak masuk 23 tahun. Mak pun da sibuk, kalo ada calon, bagitahu cepat2, hahahaha. Aduh mak aku ni, tak sabar nak dapat menantu ke apa ni. haahahaha. Pelik2. Abah aku lagi pelik. Tetiba pepagi dapat msg bergambar. Dalam gambar tu ada pesanan. Nak cari calon kene solat lima waktu. hahahah. Okay. Aku take noted yg tu sbb memang penting pun benda tu. Paling tak boleh blah nye, adik last aku ni lagi. Tak habis nak tgok ak msg dengan spe, perempuan ke lelaki. Aduh adik. Hahaha. Aku tahu dia kenal junior sorang tu je yang nama Syafiq tu. Hahaha. Aku cakap dgn adik aku, "tu adik kak teah laa, sama mcm adik. Bukan pakwe pun". Tapi dia bukan dengar pun, mengejek aku dengan si Sapik tu jee. Nasib mak abah dengar dorang buat donno je. Hahahaha. Aku rasa mak nak cepat2 suruh ak kahwin, sbb mak aku kahwin awal. Kalo umur mcm ni, mak da tunang dengan abah  da. Lepas tu umur 23 , da kahwin, 24 tahun terus dapat aku. Sbb tu sekarng mak boleh jadi kwn. Kalo pegi mne2, ajak mak je, mcm pegi hang out dengan kwn2 pulak aku rasa. hahahahah. Tapi rezeki aku tak kahwin awal. hahaha. Yela dulu lepas spm, mak da keje. Aku ni habis study pun blom. Duit simpanan pun tk ada ni. huhuhuhhu. Okay, nampak tak aku lari topik. Hahahaha. okay la. Tengah final ni. Gap pun tak lama. Satu apa pun tak bace lagi ni. huhuhuhu. Okay . Wasalam :)