huhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhu...T.T
mcm ne ni xpass kt bhgian 3 pnjuru tu
bleh plak kete mati time kt situ..
yela gne kete bru..
rse lain mcm skit plak..
rse syng plak..
da lah kene kuar duit lg..
bknnye skit byk la jgk..
dalam RM 150..
blom nk renew lesen L lg..
kene tmbh lg duit nye..
hem...nk wat mcm ne..
bnde tu semuanye da brlalu..
mybe ad hikmat di sebalik kejadian y berlaku di muka bumi ini
walaupun aku xtahu apa y terjadi di sebalik kejadian nye..
tp aku yakin ada hikmah di sebaliknye..
ak berserah jew pada yang Maha Esa
y menentukn sgala ketentuan untuk aku..
minggu depan terus test y kedua..
aku nk cepat2 dpt lesen P ak..
huh.xsbr2 plak..hahaha
Life is God’s novel. Let Him write it. Believe He will make the most beautiful story for you
Monday, 24 October 2011
Sunday, 23 October 2011
plaza alam sentral
wah!!!!!!!!!!
ari ni mcm2 aku beli, sgala2 nye aku beli
dri beli laptop sampai la ke hanset
yela, orang tgah ada duit ni
nak mngumpul duit main la bertahun2
tp bila nak belnja, ha satu hari jew dah hbs
byk jgk la aku belnja ari ni di PLAZA ALAM SENTRAL
haha
tu jew y paling dekt dengan rumah
kalo ad pe2 y rosak senng dekt dgn umah jew
first masuk2 kedai aku terus tgok laptop jenama ASUS,
tgok harganye, aplikasinya dgn sgala mcm la
leps org kedai tu ckp jenama tu xtahan lame
die cadang kt laptop TOSHIBA
die kte waranty nye lame, 3 tahun lepas tu die punye hard disk besar
tahan lasak n xcepat rosak la
sebb die kte kebyknnye orng ramai hantar kedai selalunye jenama selain toshiba
ak u ckp oh yeke
pastu harga boleh thn la, sebb dia bg sekali cool padnye, mouse dgn segala aksesori y lain la
aku un da berkenn
pastu bah aku ckp tgok kedai lain
kiteorng un round2 kt situ samapai la tngkt bwh, tp bukn la bwh sekali
tgok semua harga lebih seratus dari kedai
pastu aku wat keputusn beli jew y kedai y first2 td
dah byr deposit die soh tnggu sekejp nk install segala mcm kt laptop ni
tnggu la lebih kurng 2 jam jugk la
lepas makan
kitorng jln2 lagi tgok hnset plak
aku da berkenan dgn hanset nokia ni
tp uncle tu cadangkn aku dgn samsung galaxy mini
die kte harganye lebih kurng jew
tp galaxy byk kelebihnnye dri hsnet nokia y tu
abah dgn emk tnya la mcm2, alah biasa la tu hnset touch mak abah aku bkn percaya sgt
diorng tkut cept rosak
pastu uncle tu kte sekrng touch dah xmcm dulu punye
da upgrade da
aku un beli la lame jgk tnggu2 lebih kurng satu jam jgk la
nk install software dlm tu lg
finally, alhamdulillah segala sudah selesai apa y dirancang
sgala yg aku tulis ini hanya
sekadar untuk berkongsi cerita
wasalam.........................
ari ni mcm2 aku beli, sgala2 nye aku beli
dri beli laptop sampai la ke hanset
yela, orang tgah ada duit ni
nak mngumpul duit main la bertahun2
tp bila nak belnja, ha satu hari jew dah hbs
byk jgk la aku belnja ari ni di PLAZA ALAM SENTRAL
haha
tu jew y paling dekt dengan rumah
kalo ad pe2 y rosak senng dekt dgn umah jew
first masuk2 kedai aku terus tgok laptop jenama ASUS,
tgok harganye, aplikasinya dgn sgala mcm la
leps org kedai tu ckp jenama tu xtahan lame
die cadang kt laptop TOSHIBA
die kte waranty nye lame, 3 tahun lepas tu die punye hard disk besar
tahan lasak n xcepat rosak la
sebb die kte kebyknnye orng ramai hantar kedai selalunye jenama selain toshiba
ak u ckp oh yeke
pastu harga boleh thn la, sebb dia bg sekali cool padnye, mouse dgn segala aksesori y lain la
aku un da berkenn
pastu bah aku ckp tgok kedai lain
kiteorng un round2 kt situ samapai la tngkt bwh, tp bukn la bwh sekali
tgok semua harga lebih seratus dari kedai
pastu aku wat keputusn beli jew y kedai y first2 td
dah byr deposit die soh tnggu sekejp nk install segala mcm kt laptop ni
tnggu la lebih kurng 2 jam jugk la
lepas makan
kitorng jln2 lagi tgok hnset plak
aku da berkenan dgn hanset nokia ni
tp uncle tu cadangkn aku dgn samsung galaxy mini
die kte harganye lebih kurng jew
tp galaxy byk kelebihnnye dri hsnet nokia y tu
abah dgn emk tnya la mcm2, alah biasa la tu hnset touch mak abah aku bkn percaya sgt
diorng tkut cept rosak
pastu uncle tu kte sekrng touch dah xmcm dulu punye
da upgrade da
aku un beli la lame jgk tnggu2 lebih kurng satu jam jgk la
nk install software dlm tu lg
finally, alhamdulillah segala sudah selesai apa y dirancang
sgala yg aku tulis ini hanya
sekadar untuk berkongsi cerita
wasalam.........................
samsung galaxy mini
toshiba L745
Sunday, 16 October 2011
update blog
ari ni aku da update blog. amacam cantik x?
walaupun itu copy n paste je
tp aku ske design nye
insya-Allah, kalau ad mse , t aku nak beljr wat design background ni
doakn tau, t bleh aku wat tok korng semua
^-^
walaupun itu copy n paste je
tp aku ske design nye
insya-Allah, kalau ad mse , t aku nak beljr wat design background ni
doakn tau, t bleh aku wat tok korng semua
^-^
Wednesday, 12 October 2011
belajar memandu
ah!!!
sudah tiba akhirnye..
esok pagi aku da start belajar memndu. entah macm mne la aku mandu ni ye. hem, segla yg belajar semua da lupa, yela, da lame xpratice balik. ble di pikir2 kn rsenye sekejp jew mse da berlalu, taun depan umur da nk mencecah 20 tahun da, wah, sekejp nye da tua..huhuhu..hei, ni da lari topik da ni..hahaha..yela, ble memikrkan aku da layak memandu, makne nye umur aku da meningkat la...hahaha
ble dipkir kn psal belajar memandu, tetibe teringt psal teringin nak beli kereta, kereta pe la nanti yang mampu aku beli, aku strt keje da ad hutng da, hai..bru first keje da ad hutng. hey, wat pinjman la kte kn..hem, xpe2, insya_Allah, Allah akn mempermudah segla urusan aku kt dunia ni and segala hutng ....
ok la aku rse stakat ni jew kot nak di citer kn, ari ni xberlaku pew2 un, cuma wat aktiviti harian jew..
eish, tido awal la, eaok da nak bangun pagi..huhuu..rse malas plak..=.=

rse2 nye nak beli kereta ni kot..hohoho ^0^..
sudah tiba akhirnye..
esok pagi aku da start belajar memndu. entah macm mne la aku mandu ni ye. hem, segla yg belajar semua da lupa, yela, da lame xpratice balik. ble di pikir2 kn rsenye sekejp jew mse da berlalu, taun depan umur da nk mencecah 20 tahun da, wah, sekejp nye da tua..huhuhu..hei, ni da lari topik da ni..hahaha..yela, ble memikrkan aku da layak memandu, makne nye umur aku da meningkat la...hahaha
ble dipkir kn psal belajar memandu, tetibe teringt psal teringin nak beli kereta, kereta pe la nanti yang mampu aku beli, aku strt keje da ad hutng da, hai..bru first keje da ad hutng. hey, wat pinjman la kte kn..hem, xpe2, insya_Allah, Allah akn mempermudah segla urusan aku kt dunia ni and segala hutng ....
ok la aku rse stakat ni jew kot nak di citer kn, ari ni xberlaku pew2 un, cuma wat aktiviti harian jew..
eish, tido awal la, eaok da nak bangun pagi..huhuu..rse malas plak..=.=

rse2 nye nak beli kereta ni kot..hohoho ^0^..
Monday, 10 October 2011
akhirnya...sem 1 selesai
wwah....sungguh cepat mse berlalu. xsngka-sangka sem 1 dah berakhir. makna nye da nak masuk sem yang kedua. mcm-mcm y dah berlaku mase kt U. hei, ble memikirkn balik, memng kelakar la. ada kenangan manis ada jgk kenangan y buruk, tpi tak pe. da itu lumrah kehidupan, mesti ada susah senng jgk. bile teringatkan mse minggu pertma masuk U. hem, dgn xad kwn plak 2, hei, nasib baik la aku ni memng da biasa kalau sorang2 mcm ni, dari sekolah menengah un mcm tu jgk. sejak ku masuk kt U ni, da mcm2 perkara yang aku da belajar. dari segi ilmu pengatahuan dan juga kehidupan di Universiti ni.
mse ak fisrt2 berjumpa dengan budak2 yang satu group dgn ak, kitaorng berkenlan, tnya nme dulu, pastu nme pnggiln plak,asal mne??. lepas tu diorng mintak nombor plak. aku un ambik la, tpi xsemua la. aku ambik apa yang aku dengar la, yelah time tu kn xrpt sgt.hahaha. jhat x aku ni kan?..
lepas tu, da lme2 tu, aku rapat la dengan sorang budak yg bertudung labuh dar sekolah agama, name nye RABIATUAL ADAWIyAH same la seperti aku jgk, tp yg berbeza nye dia dri sekolah swasta dan aku dari sekolah menengh agma biase. sejak tu la aku selalu jgk la berkepit dgn dia. time sarapan dgn ia and sampai la habis kuliah.
tak lme lepas tu, time ak tgah menngu rabiatul tu, ad la jgk sorng classmate ni tgur ak, nmemye MUNIRA MOHAMED. dia mngajak aku serpan same2, aku un follow je la, yelah classmate. time mkn dia jela y byk berkata2 dripada aku, aku ni kn pendiam sikit, kalo aku xrapat sgt dgn seseorg aku diam coz aku xtau nk bual kn pasal ape? yang aku tahu hanya tergelak shaja, kelakar kn?
lepas tu, aku jdi rpat l jgk dgn munira ni, and classmate yg lain, tapi ada plak classmate aku yg seorng ni. nmenye NIK NUR ZUHAIRAH, dia diam jer, xtegur un kitorg, aku rse kitorng pernh la mengumpat pasal dia, tapi xlme leps entah mcm mne, dia da mula ngam dgn kitorng, and then kitorng jdi rapat sampai la hbis sem satu, dan juge kepada kwan2 ak yg ak sayangi, NUR IZZATY SHAKINA, ZULAIKHA and kwn2 aku yg xmention tu, korng un smeaku k syng korng, akhir kte
korng memang BEST!!!!!!
aku SAYANG korang!!!
last sekali, aku nak minta maaf kepada kwan aku and classmate2 aku, kalo aku ada sakitkn hati korng, ade yg ak xtegur ke, mybe ada orng ingat aku sombong sampai xtegur korang, aku minta maaf sgt2, aku xade niat un nk sakitkn hati korng, aku cume xpandai sgt dalam berkwan and tgur orng ni, and aku ni bukan la manusia yg sempurna, aku juga ada buat silap jgk kt korng. tegur2 la aku kalau aku ada sakit hati korng , maybe aku bleh btulkn perngai aku ni.and paling last sekali (hei, smpai ble nk last ni)....
THANKS<3<3
inilah antara kawan2 aku...
Subscribe to:
Posts (Atom)


