Tuesday, 27 December 2011

lunch at Pizza Hut

Esok hari nye, aku bangun pagi macam biasa. So ak makan la sarapan, mak aku buat cempedak goreng,. Hmm....sedap btol. Lebih2 lagi kalo makan panas2. hihi. Time tengahari tu, mak aku suruh aku bersiap. Ad kenduri katanye. so sebelum zohor, kiteorang bertolak, kendurinye dekat pelabuhan. so agak jauh sikit. So time makan kat kenduri tu, aku lah makan puas2, yela makan tengah hari. So agak lapar la. kat kenduri tu, ada lauk ayam goreng, daging gulai dengan kuah acar jew. tu un da kire sedap. lepas makan mak abah g solat zohor dekat KFC bukit kemuning. aku ingat solat jew kat situ, rupe2 nye makan Pizza Hut sekali kat situ, so kiteorang makan pizza yang terbaru.


nampak sedap tak?? hihihi.. walaupun agak masam sebab banyak sangat cheese nye. tapi memang sedap. Sampai licin adik2 aku makn.. HIHI diaorang memang lpar ke? tadi da makan kenduri.
walaupun xlarat nak habis, kate da kenyang la. tapi habis jugak.



 licin kan ??
memang licin un. lepas  kiteorang makan, kiteorang pergi ke Giant. lagipun dekat jew dengan Pizza Hut.
kat situ adik aku beli kasut jew.
lepas kiteorang balik, dan sampai rumah agak petang jugak. Mak abah aku hantar adik yang sekolah tahfiz balik ke asrama lepas asar tu. lagipun, sekolah nye dekat dengan rumah, seberang highway jew un.
memang aritu memang hari agak mengeyangkan dan memang agak banyak makan.
so perut da penuh, mata un nak tertutup.
sampai disini sahaja kisahku pada hari tu. Harap pada hari esok, ada kisah nak dikongsikan bersama ppl.
k.bai. Asssalamualaikum  ^^-

Monday, 26 December 2011

picnic at sungai chongkak

aku balik rumah awal daripada biasa coz jumaat aku xad kelas so aku balik hari khamis malam dengan kawan aku , Munira. Aku bertolak dari kangar pukul 9.30 sampai dalam pukul 5 lebih jugak la. Walaupun basnye agak uzur, tapi akhirnye Aku selamat tiba di rumah halaman ku.. HAHA. Pagi jumaat tu, aku tido je sampai la ke tengahari. Penat giler doh. FUHH!!. Lepas tu, malam tu mak aku caka kat aku yang abah aku nak bawa aku dengan adik-adik pergi mandi sungai kt Sg. Chongkak, Hulu Langat. Sementara semua adik-beradik aku ada kat rumah, so mak abah aku ajak semua bermandi manda.

Pagi esoknye, dalam pukul 8 lebih baru kiteorng bertolak dari rumah, aku pergi sekali dengan mak cik n pakcik aku sekali. So ada dua keluarga la y pergi. So aku nak tunjuk gambar time aku pergi sungai tu. Time tu sungai tu deras sangat sebab hujan kat atas, bak kata sepupu aku "kepala air". HIHI. mesti xtau kan maksudnye ape kn. korang tanye la sesape yang lebih mengaetahui. HIHI




deraskan air nye, kalo korang masuk dalam memang kene tolak la.





ni aku dengan adik perempuan aku, dye tu action je lebih. excited sangat la tu.



time kiteorang mandi2 tu, abah aku terjumpe belut kat tepi sungai. Ada dua ekor sekor da mati yang lagi sekor hidup lagi, bertengek kat tepi sungai tu. Penah ke wujud belut kat sungai. lebih2 lagi sungai tu tegngah deras sangat tapi pepun, kat atas ni adalah antara gambar belut tu. Asal nye engat nak makan tapi macam xlalu jew. lah2 abah aku buang.HIHI.



ni adalah pemandangan sungai yang aku pergi tu, cantikkan? HIHI

 muka2 orang yang penat bermandi manda, time tu da nak pukul 4 da. da petang da rupe nye, yela syok mandi sampai xsedar da petang un..

lepas da kemas semuanye, kiteorang singgah kolam air panas yang kat depan IKBN dusun tua , Hulu Langat. Memang kat hulu langat tu ada sungai, ada kolam air anas, ada pokok durian, semua ada sebab tempatnye berbukit-bukit.


tu adalah gambar kolam air anas yang aku singgah, panas doh air nye, sampai merah kaki kalo di celup lama2 tau. lepas kiteorang da berendam kaki n tangan sekali. kebetulan kat situ ada kedai jual durian. So abah aku beli dan makn dekat2 kolam air panas tu, kat situ ada pondok. so kiteornag lepak kat situ sambil makan durian. Entah bape biji entah aku telan, sampai xlarat nak masuk mulut. memang banyak r abah aku beli sampai bawa balik yang selebihnye. lepas abah ku beli cempedak madu plak. memang berbau la satu kete r time tu.

pastu nak dekat maghrib jugak sampai rumah, semua da penat mandi so malam tu semua tido awal. sampai aku yang da lama xtido lame un tertido sekali. HIHI.
so berakhir la story pada hari tu. memang hari yang penat tetapi menyeronok kn..
k r mata un da nak, xnak buka da. sampai di sini la sory ku
Assalamualaikum...

Saturday, 10 December 2011

a hard day

semalam aku rase sudah banyak aku lalui bende2 yang aku rase tak berkaitan dengan aku ni. memang dalam hidup ni banyak dugaan dan cubaan yang Allah adakan untuk kita supaya kita lebih tabah dan tidak mudah putus asa dalam apa2 cabaran pun, sama juga dalam kehidupan berkawan...memang kadang kala ada kawan yang sangat menyakitkan hati kita dan juga ada juga yang mengembirakan kita, tapi kita tahu memang tidak semua kawan yang ada kalau kita berasa susah atau dalam sesuatu masalah...selama ini aku sekolah rendah smpai la aku masuk universiti ni..macam2 orang da aku jumpe...dan aku pernah bergaduh dengan kawan aku masa aku form 2...tu la first time aku bergaduh dengan aku..aku rase xpernah sebelum tu aku bergaduh dengan kawan aku...tapi bile mngenangkan balik mase situasi tu..aku rase malu dan aku mesti tergelak...aku sudah jadikan bende tu satu kenangan di sekolah...aku tahu kekadang aku pernah sakit hati orang tanpa aku sedar...kekadang aku main cakap jew sedap hati tanpa memikrkan perasaan orang lain..aku memang nak minta maaf dengan orang yang pernah berkawan dengan aku..yang rase sakit hati dengan aku tu..aku memang minta maaf...maaf lah memang aku tak sedar apa yang aku cakap..kekadang orang kutuk2 aku depan2 un aku bleh xdengar..sampai kawan aku tegur yang dorang cakap pasal aku..tapi aku xbleh ckp pe2.aku hanya senyum dan diam tanpa berkata apa2... yah! aku ni memang sombong kan?..aku ni bukan jenis la peramah dan mudah bertegur dengan orang lain...kene tunggu orang tegur dulu baru bleh cakap..hahaha..tapi bila da rapat dengan seseorang tu memang aku la yang banyak bercrita..kalo bleh banyak cerita aku nak cerita kan...ye la...kt rumah adik2 xad rumah..semua masuk asrama..aku rse kalo cuti raye dengan cuti sekolah je bleh jumpe adik2 aku tu..bleh jumpe un..sekadar gurau2 jew.......mesti korang rase aku ni xrapat dengan adik2a ku kan?..tpi aku rse xkot..semua ad personaliti tersendiri....hem....konklusi sekarang, semua orang ada hari2 masalah yang dihadapinye dan berserah lah kepada Allah, dan setiap masalah mesti ada penyelesaiannye tersendiri dan kita mampu menyelesaikan sama ada dengan bantuan ataupun dengan sendiri je,.dan Allah xkan beru kita masalah kalo kita xmampu nak menyelesaikan atau pun menghadapi nye..dan akhir kata..setiap kejadian yang berlaku mesti ada hikmah tersendiri,, percayalah.......

Friday, 25 November 2011

make a happy day

wah...xsangka da lame ak xupdate blog ak ni,,,
yela..tetibe da xad mood nk tulis blog..
so ak nak berkongsi cerite sepnjang yg berlaku seblom ni..
alhamdulillah...segala usaha aku sudah un tercapai
walaupun ada saat gentir dan perlu aku mngharungi..
sgala sudah berjalan lancar...
lesen P untuk kete sudah un tercapai....YEAH!!!!!
akhirnye..walaupun sudah beberape kali gagl..
tp aku rse puas...
lepas 2 3 hari test..
kawan aku dari sekolah lame ajk kuluar sebelum blek ke U
first dye ad kte ad ajk kwn 2  3 orng...aku un xkesah la..
sekali esoknye aku dgn dia jew..
dia soh teman dia keluar dgn kenalan dia dari sekolah rendah..
mulanye memang aku tau kenalannye tu lelaki..
aku ingat dia bawa kwnnya lagi sorng..
tp dia kte kwnnye lg sorng tu ad hal..
hemm..mula2 aku rse kekok
aku tgok dorng mcm nak tak nak berckp..
kwn aku tu un diam jew...so SUNYI je la,,
dri nek tren smpai la times square
hem..aku un DIAM jgk..(fhm2 je la aku ni bkn la peramah sgt)
xlme lepas tu lelaki tu tgur kwn aku or aku gelar die,S ..
si S ni un berckp2..
dan aku........brjln mcm xad jln arh tuju...
mngikut bontot diorng jew...
lepas tu si S ni mengjk tgok wayang..
S kte dia nk tgok cite immortal..
aku  un join la skali....
da beli sgala mkann tok tgok wayng tu..
kteorng dok la sekejp kt kedai y dekt dgn pnggung wayang
xlme lepas diorng brborak
tetibe si S ni bgun dri kerusi..
pergi mne un ak xtau..
tnggal la aku berdua dgn budk lelaki tu..
pe lagi aku da mula cuak la..
da rse xselesa da..
lepas tu tetibe dia tgur aku..
die kte"kwn lme kew?"
aku mnggangguk je la..
lepas tu die tnye "dlu sekolah kt mne?"
alah mcm ne aku nk trang kt die
masalahnye die tau ke tempt sekolah aku kt mne...
hem..aku jela sekolahnye kt sabak bernam..
dkt dgn perak..
aku un xtahu die paham ke x pe y aku ckap..
dia hanya mengganguk jew..
ble time nk msok wayang, orng y jge tu tnye "ni semua da 18 tahun kew?"
hei..muka aku ni xnmpak mcm 18 tahun kew?
lepas tgok wayang , solat n sgalanye
nk g mkn pulak..
aii..nk g mkn un ambik 1 jam brjln ke sne ke sni
nek lenguh kaki aku,,
nk g mkn je un.. mcm nk wat mknn plak..
lah2 g makn kt cafe y ad luar time square tu
kalo da nme un cafe..so hargenye un blej thn la..
g tmpt mhl2 lah2 mkn bihun goreng dgn teh o panas..
tu un da 6 ringgit lebih..
leps mkn tu..aku engt byr tu asing2..
skali budak lelak tu belnje...
so jimt la duit aku..hahaha
lepas mkn tu ktorng un blek n smpai un mlm
sampai mak aku un soh blek cept2..
da mlm...
smpai sehari lepas tu..
aku berFB dgn si S ni..
die nk bgtau aku something..aku beriye2 nk tau la kn..
si S ni bgtau y dkt lelaki tu ske kt dye..
budk lelaki tu brFB dgn dye..n die luahkn sgala perasaan kt si S
si S ni pe lg trkejut la..
yela da lme xjmpe..rsenye da 8 tahun xjmpe..
tetibe xsmpai sehari jmpe da bleh ske plak...
hem..enth2 pe tah...
hemm...aku rse da byk aku membebel kt blog ni..
nek lenguh da tgan menaip ni..huhuhu..
nak cau dlu..
mte un da mngantuk..
esok da r ad kelas pg.
tido lelmbt plak...
k.bye





Tuesday, 1 November 2011

kali kedua

Ya Allah, aku begitu sedih sekali apabila aku gagal unutk kali kedua ini.
hati ini begitu tidak menyangka aku gagal dalam kali kedua ini
dalam seumur hidup aku, aku jarang sekali gagal untk kali dua
ini membuatkn hati aku begitu kecewa dan sukar untk mnerima nye
tapi aku redha
aku tahu Allah sedng mnguji aku
Allah sayang dekat aku
Allah tahu aku boleh mnghadapi nye
walaupun hati ini perit
satu hari aku mnangis bila teringt kejadian itu
aku masih tidak dpt mnerima
tapi itu bukan rezeki aku
rezeki aku masih belom terbuka untuk aku lagi
kekdng aku alpa dan lupa diri
maybe ini akibtnye
supaya selalu mengingati Tuhan walaupun dalam keadan senng dan sush
Ya Allah, Engkau berikanlah aku hati yg tabah untuk mnerima segala dugaan yg Engkau berikan kepada aku.
Ya Allah, ampuni segla dosa2 yg pernah aku lakukn samada aku sedari ataupun tidak
aku tahu aku seorng manusia yang kerdil dan selalu lupa pada Mu sewktu dlm keadaan senang
Engkau telah berikan aku waktu sush ini supaya mngingati Mu.....
Amin........

Monday, 24 October 2011

test memandu

huhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhu...T.T
mcm ne ni xpass kt bhgian 3 pnjuru tu
bleh plak kete mati time kt situ..
yela gne kete bru..
rse lain mcm skit plak..
rse syng plak..
da lah kene kuar duit lg..
bknnye skit byk la jgk..
dalam RM 150..
blom nk renew lesen L lg..
kene tmbh lg duit nye..
hem...nk wat mcm ne..
bnde tu semuanye da brlalu..
mybe ad hikmat di sebalik kejadian y berlaku di muka bumi ini
walaupun aku xtahu apa y terjadi di sebalik kejadian nye..
tp aku yakin ada hikmah di sebaliknye..
ak berserah jew pada yang Maha Esa
y menentukn sgala ketentuan untuk aku..
minggu depan terus test y kedua..
aku nk cepat2 dpt lesen P ak..
huh.xsbr2 plak..hahaha

Sunday, 23 October 2011

plaza alam sentral

wah!!!!!!!!!!
ari ni mcm2 aku beli, sgala2 nye aku beli
dri beli laptop sampai la ke hanset
yela, orang tgah ada duit ni
nak mngumpul duit main la bertahun2
tp bila nak belnja, ha satu hari jew dah hbs
byk jgk la aku belnja ari ni di PLAZA ALAM SENTRAL
haha
tu jew y paling dekt dengan rumah
kalo ad pe2 y rosak senng dekt dgn umah jew
first masuk2 kedai aku terus tgok laptop jenama ASUS,
tgok harganye, aplikasinya dgn sgala mcm la
leps org kedai tu ckp jenama tu xtahan lame
die cadang kt laptop TOSHIBA
die kte waranty nye lame, 3 tahun lepas tu die punye hard disk besar
tahan lasak n xcepat rosak la
sebb die kte kebyknnye orng ramai hantar kedai selalunye jenama selain toshiba
ak u ckp oh yeke
pastu harga boleh thn la, sebb dia bg sekali cool padnye, mouse dgn segala aksesori y lain la
aku un da berkenn
pastu bah aku ckp tgok kedai lain
kiteorng un round2 kt situ samapai la tngkt bwh, tp bukn la bwh sekali
tgok semua harga lebih seratus dari kedai
pastu aku wat keputusn beli jew y kedai y first2 td
dah byr deposit die soh tnggu sekejp nk install segala mcm kt laptop ni
tnggu la  lebih kurng 2 jam jugk la
lepas makan
kitorng jln2 lagi tgok hnset plak
aku da berkenan dgn hanset nokia ni
tp uncle tu cadangkn aku dgn samsung galaxy mini
die kte harganye lebih kurng jew
tp galaxy byk kelebihnnye dri hsnet nokia y tu
abah dgn emk tnya la mcm2, alah biasa la tu hnset touch mak abah aku bkn percaya sgt
diorng tkut cept rosak
pastu uncle tu kte sekrng touch dah xmcm dulu punye
da upgrade da
aku un beli la lame jgk tnggu2 lebih kurng satu jam jgk la
nk install software dlm tu lg
finally, alhamdulillah segala sudah selesai apa y dirancang
sgala yg aku tulis ini hanya
sekadar untuk berkongsi cerita
wasalam.........................


samsung galaxy mini

toshiba L745




Sunday, 16 October 2011

update blog

ari ni aku da update blog. amacam cantik x?
walaupun itu copy n paste je
tp aku ske design nye
insya-Allah, kalau ad mse , t aku nak beljr wat design background ni
doakn tau, t bleh aku wat tok korng semua
^-^

Wednesday, 12 October 2011

belajar memandu

ah!!!
sudah tiba akhirnye..
esok pagi aku da start belajar memndu. entah macm mne la aku mandu ni ye. hem, segla yg belajar semua da lupa, yela, da lame xpratice balik. ble di pikir2 kn rsenye sekejp jew mse da berlalu, taun depan umur da nk mencecah 20 tahun da, wah, sekejp nye da tua..huhuhu..hei, ni da lari topik da ni..hahaha..yela, ble memikrkan aku da layak memandu, makne nye umur aku da meningkat la...hahaha
ble dipkir kn psal belajar memandu, tetibe teringt psal teringin nak beli kereta, kereta pe la nanti yang mampu aku beli, aku strt keje da ad hutng da, hai..bru first keje da ad hutng. hey, wat  pinjman la kte kn..hem, xpe2, insya_Allah, Allah akn mempermudah segla urusan aku kt dunia ni and segala hutng ....
ok la aku rse stakat ni jew kot nak di citer kn, ari ni xberlaku pew2 un, cuma wat aktiviti harian jew..
eish, tido awal la, eaok da nak bangun pagi..huhuu..rse malas plak..=.=



rse2 nye nak beli kereta ni kot..hohoho ^0^..

Monday, 10 October 2011

akhirnya...sem 1 selesai

wwah....sungguh cepat mse berlalu. xsngka-sangka sem 1 dah berakhir. makna nye da nak masuk sem yang kedua. mcm-mcm y dah berlaku mase kt U. hei, ble memikirkn balik, memng kelakar la. ada kenangan manis ada jgk kenangan y buruk, tpi tak pe. da itu lumrah kehidupan, mesti ada susah senng jgk. bile teringatkan mse minggu pertma masuk U. hem, dgn xad kwn plak 2, hei, nasib baik la aku ni memng da biasa kalau sorang2 mcm ni, dari sekolah menengah un mcm tu jgk. sejak ku masuk kt U ni, da mcm2 perkara yang aku da belajar. dari segi ilmu pengatahuan dan juga kehidupan di Universiti ni.
mse ak fisrt2 berjumpa dengan budak2 yang satu group dgn ak, kitaorng berkenlan, tnya nme dulu, pastu nme pnggiln plak,asal mne??. lepas tu diorng mintak nombor plak. aku un ambik la, tpi xsemua la. aku ambik apa yang aku dengar la, yelah time tu kn xrpt sgt.hahaha. jhat x aku ni kan?..
lepas tu, da lme2 tu, aku rapat la dengan sorang budak yg bertudung labuh dar sekolah agama, name nye RABIATUAL ADAWIyAH same la seperti aku jgk, tp yg berbeza nye dia dri sekolah swasta dan aku dari sekolah menengh agma biase. sejak tu la aku selalu jgk la berkepit dgn dia. time sarapan dgn ia and sampai la habis kuliah.
tak lme lepas tu, time ak tgah menngu rabiatul tu, ad la jgk sorng classmate ni tgur ak, nmemye MUNIRA MOHAMED. dia mngajak aku serpan same2, aku un follow je la, yelah classmate. time mkn dia jela y byk berkata2 dripada aku, aku ni kn pendiam sikit, kalo aku xrapat sgt dgn seseorg aku diam coz aku xtau nk bual kn pasal ape? yang aku tahu hanya tergelak shaja, kelakar kn?
lepas tu, aku jdi rpat l jgk dgn munira ni, and classmate yg lain, tapi ada plak classmate aku yg seorng ni. nmenye NIK NUR ZUHAIRAH, dia diam jer, xtegur un kitorg, aku rse kitorng pernh la mengumpat pasal dia, tapi xlme leps entah mcm mne, dia da mula ngam dgn kitorng, and then kitorng jdi rapat sampai la hbis sem satu, dan juge kepada kwan2 ak yg ak sayangi, NUR IZZATY SHAKINA, ZULAIKHA and kwn2 aku yg xmention tu, korng un smeaku k syng korng, akhir kte

                                     korng memang BEST!!!!!!
                   aku SAYANG korang!!!

last sekali, aku nak minta maaf kepada kwan aku and classmate2 aku, kalo aku ada sakitkn hati korng, ade yg ak xtegur ke, mybe ada orng ingat aku sombong sampai xtegur korang, aku minta maaf sgt2, aku xade niat un nk sakitkn hati korng, aku cume xpandai sgt dalam berkwan and tgur orng ni, and aku ni bukan la manusia yg sempurna, aku juga  ada buat silap jgk kt korng. tegur2 la aku kalau aku ada sakit hati korng , maybe aku bleh btulkn perngai aku ni.and paling last sekali (hei, smpai ble nk last ni)....

                                         THANKS<3<3




                                            inilah antara kawan2 aku...

Saturday, 2 July 2011

first at Uitm Arau Perlis

pada hari tu adalah hari pertama ku menjejak kaki ku ke sebuah negeri yang bernama PERLIS...selama ne belum ku pernah jejak di bumi Indera kayangan ni........
pada mse tu jgk ak kene mngangkut segala barang y ak bawa.....byk jgk barang ak bwak..trutamanye time bwak bju..yela nk masuk U kene bawak bju tu byk skit.....slalunye dok asrama bawak 4-5 helai bju kurung tu un da  kira byk...skrng lain..da xpakai da bju sek lg....

time ak dpt surt twran tu..ak xsangka ak dpt U kt perlis...btol2 xsangka..and ak btol2 xsangka ak dpt course y xpernah terlintas un nk ambik...enth mcm mne ah..time ak minta course tu ak xcheck tol2..bleh plak course y ak dpt ni ak g letaknye kt pilihn kedua...memng dpt la...
time ak dpt course ni....bpk ak da bising npew xdpt course sains??.....
ak g letak course sains pilihan y paling bawah sekali....hihihi..