hem, ari ni memang ramai gile r nek tren. aku un tak tau kenapa? tapi sekarang aku dah tau da sekarang.yela 28/4 mcm lah tak tahu pulak berita tergempar kat malaysia ni. pasal bende tu aku tak nak cakap pe2. no comment. so aku nak cerita pasal aku g PWTC pagi tadi. disebab tren terlalu pack so die agak lembab sikit system nye. memng aku kene himpit hbis. adik aku yg kecik tu lagi kesian. da lah kecik je badan nye, memang tak bernafas la adik aku. naseb baik mak aku dpt tempt dudk, boleh la mak aku pangku adik aku dok kay paha. da sampai kat kl sentral baru lah lenggang skit. dpt la bernafas sekejap. kat stesen k.lumpur memng rmai gile r orang keluar, kat situ baru dpt duduk la lgi un lagi satu stesen je. lepas bank ngara, da smpai putra akhirnye, smpai jugak putra. tu blom sampai PWTC lagi, kene jalan lagi kene melintas jalan. nasib baik tak banyak kete yang lalu kat situ, so memang senang skit la nak melintas. da masuk PWTC tu, terus nampak booth yang jual buku agam2 tu, jejalan kat situ, nmpak pulak booth kaki novel. adik aku kata, " kak teah ni kaki novel, nak beli tak?" mintak mak duit dulu, mak aku kasi la 50 ringgit. da pilih novel mne best, aku beli novel je, tu un dpt diskau 4 ringgit, so dua2 nye lebih kurang 20 lebih la. ad lah balance nye. pastu jalan masuk dlam lagi, aku nampak pulak jemari seni. alamak jemari seni pulak, hem, kat jermari seni tu aku beli la novel sebuah dengan diskau n sebanyak 20%. oklah tu. habis jugak duit 50 ringgit ni, tinggal 70 sen, jalan lagi masuk dalam nampak pulak gempak starz. alamak aku pantang kalo nmpak komik grafik macam ni, da jadi hobi aku beli komik2 macm ni. time aku nak sampai kat booth tu, nmpak pulak mak dengan aik2 aku tgah belek buku sample kat situ, hah! mak belikan sekali. hah!, cepat skit. kalam kabut aku mncari bku kat situ. dalah booth nye kecik je, memang rmai gike orang, aku nak berjln un susah , da lah gile lelaki kat situ. lah aku beli 3 buah je campur adik aku punya dapt la beli 5 buah. da byr semua tu. aku terus keluar dri dewan tu. mak aku kat dlm lagi, tinggl la aku dgn adik2 aku yang merengek lapar2. da la kat situ mknn nye mahl2. asl nak beli popcorn, hbis pulak,. aku suruh beli hot dog je, hot dog blom mask pulak. last aku duk je kat tepi tmpt orng berjln, aku epduli apa. kaki aku da skit da. dengan berdiri lama kat tren, dgn berjln2 kat PWTC ni, blom nek atas lagi, lagi banyak nak dijelajah. lepas tu masuk kat krangkarf. fuh! memang banyak giler bku aku rse nak beli tapi aku tengok je. haha, duit tak ckup la. kat situ mak aku cume beli majalah dengan majalah adik aku, una. lepas tu aku nek la tingkt tas. kat tingkt tas dye jual bku rujukn tok student yang bakal menghadapi pekse. memang aku da tak beli da bku2 tu. da jln2 kat situ. adik aku asyik kata lapr2 lah, kiteorang keluar dari PWTC tu. g mkn gerai yang dekt kat tepi sungai tu. hu! memng rmai gile orng kat kedai2 tu. da mkn2 kat situ. dlm kol 1.30 mcm tu kiteorang terus balik rumah. memng tak rmai orang sgt, tapi tren nye trse panas gile r. air-cond nye rosak kot. kesian aku tgok orang yang dok tmpt2 yg xair-cond tu. mengkipas kips. mcm tak ad elektrik pulak. alhamdulillah selamat sampai rumah dlm kol 3 mcm tu. first time aku kuar balik awl macm ni. dlu kalo aku g dgn mak aku jgk smpai mlm. tapi kali ni awl pulak,. mak aku kte :"dulu larat la nak jalan2 satu PWTC, sekrang da atak larat da." hem, umur mak aku makin menigkat dan umur aku un da amin meningkat jugak. haha. da nak tua da aku ni. tak sangk betul.oklah, malam ni terasa penat sgt, pening kepala sgt2. tak cukup ido kot.yela semlm da keluar, ari ni keluar lagi. so habis la cerita aku pada hari ni. bye!!!
 |
| adik aku ni xsabar2 nak baca buku upin ipin tu pdahal cite nya sama je dgn kat tv tu |
 |
| adik 2aku yang penat menunggu mak aku.haha..lepak kat tepi tempat orng kuar masuk |
 |
| hem..banak tak bukunye? hihi.. |
 |
| makan nasi ayam, da habis da. licin makan.haha |
 |
my mom with my siblings, adik aku tu asl buat muke pelik pulak. sorang lagi g tandas.haha.
lama betul tunggu dye membuang. |