Saturday, 29 November 2014

dugaan

alhamdulillah, pada akhir bulan november ni dan pada hujung tahun ini, aku pun da mencecah umur 21, dan insya-Allah tahun depan aku da mencapai umur 22 tahun. sungguh tak sangka begitu cepattt je masa berlalu, smpai aku sendiri tak sedar yang aku semakin dewasa. haihhh, dan pada hari ni aku masih sihat, masih boleh makan lagi, masih boleh berjalan lagi, masih dapat menlanjutkan pelajaran, tu semua ketentuan Tuhan yang Maha Esa yang membuatkan aku boleh mencapai sampai ke tahap sini. dan aku pun bakal menduduki peperiksaan pada bulan depan, alahaii, dan juga berakhir juga semester 4. Ya Allah~~ fatihah sedar sikit diri tuuuuuuu, jangan lalai sangattt, hmmmmm, aku memeng terasa tough sgt sem ni, aku rasa macam2 aku dapat rasa, dan juga macam2 dugaan aku dapat, dari masalah sesama manusia, masalah harta benda, ya Allah, mungkin dgn cara ini engkau dapat sedarkan aku yang sedang lalai ni, kau telah hadirkan seseorang yang membuatkan aku selalu mengingati engkau. walaupun aku menyesal kenal orang itu, tapi aku percaya ada hikmah disebalik berlaku ni, kalo aku tak kenal orang itu mungkin aku semakin lalai dalam masalah dunia ni. dan aku mula sedar bila masuk di dunia dewasa ni, aku perlu kenal orang, aku perlu buat keputusan sendiri, perlu bergantung kepada diri, aku perlu kuatkan hati untuk menghadapi semua masalah dan dugaan.hmmmmm....... yaa, aku mengaku tahun ini la aku rasa banyak ada masalah hati, banyak keluarkan air mata, dari awal tahun sampai sekrang. dan aku masih ingat lagi segala masalah dari awal tahun sampai sekarang. Fatihah ini baru sikit, belum masalah sangat besar, jangan mudah mengalah dan jangan mudah putus asa. dan Fatihah berfikiran la positif macam kawan ko cakap tuu, jgn biarkan unsur2 negatif sampai kat otak ko, Fatihah ko jangan fikir2 bukan, please believe yourself dan believe yang setiap masalah yang Allah bagi mesti ada jalan penyelesaian cuma cepat atau lambat sje . apa2 pun ko bergantung dgn Allah, jgn terlalu bergantung dgn manusia, please Fatihah..............hati ko tu kene kuatttttt,,, be strongg FATIHAH!!!!!!!

No comments:

Post a Comment