![]() |
| donut big apple |
Life is God’s novel. Let Him write it. Believe He will make the most beautiful story for you
Showing posts with label memandu. Show all posts
Showing posts with label memandu. Show all posts
Sunday, 20 May 2012
driving car
13/5/2012, first time dln sejarah aku bawa kete sendirian tanpa orang di sebelah aku. pagi tu aku bawa kawan aku, wani gi tmpat dia belajar moto. coz orang selalu anta dia tu tgah gradute. so dengan keberanian yang aku ada aku cuba lah bawa agak jauh dari kawasan ruah aku. walaupun agak nerves, tapi aku mesti atasi nye, ye la, smpai bila aku nak harap kan orang menghantar aku, padahal aku da ad lesen da, cuma tinggal nak bawa je. so pagi tu aku g dgn emak aku, alang2 lepas anta wani, mak aku nak beli barang. aku dgn mak aku g la enconsave. dlm kol 12 ak balik umah. kol 2 mcm tu, aku ambik si wani keseorang, coz mak aku nak anta adik aku balik asrama die kat kl. so g la tmpat mem,andu seorang. memang agak takut bile smpai roundbout. tpi alhamdulliah segala selamat. da smbik si wani, dia ajak aku g jejalan. yela, aku yang bawa. aku pergi rumah kwn aku yang berdekatan kat situ, zulaikha. smpai rumah dia kiteorang ajk die keluar, g la jj kat bukit tinggi tu, first time aku jejak kaki kat jj tu., time nak parking tu, memang rmai orang, yela ari ahad. orang nak shopping. 2 jam jugk kiteorang kat jj tu, smpai mak aku kol soh balik. yela mak aku risau mane penah aku keluar rumh dgn bawa kete sendiri. petang balik memang agk sesak. tpi alhamdullilah dgn bantuan kwn2 aku yang ad kat tepi dgn belakang, aku boleh bwa dgn byk kete2 kat situ. da bape kali tah aku kene hon, dlm mse satu ari tu. haha. dlm kol 6 jgk smpai rumah. patut la mak aku soh balik, malm tu lepas maghrib ad kenduri tahlil kat u=rumah saudara aku, oh lupe pulak. kat sne zulaikha nak beli donut tu mak dia, ialah sempena hari ibu, mak dia suke donut kat big apple. first time jugak aku beli donut kat big apple. walaupun agalk mahal. aku kongsi dgn si wani, sekadar nak merasa je. hmm, memang ari tu akan aku ingat sebb , time hari tu, semua aku adalah dalam luar jangkaan aku. semua firat time time tu, first time aku kecut perut jugak. smpai apa makann aku beli, aku tak makan. hihi. kecut perut puna pasal la. tapi semua nya tu menjadi kenngan aku tak boleh lupe. hihi.
Monday, 24 October 2011
test memandu
huhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhu...T.T
mcm ne ni xpass kt bhgian 3 pnjuru tu
bleh plak kete mati time kt situ..
yela gne kete bru..
rse lain mcm skit plak..
rse syng plak..
da lah kene kuar duit lg..
bknnye skit byk la jgk..
dalam RM 150..
blom nk renew lesen L lg..
kene tmbh lg duit nye..
hem...nk wat mcm ne..
bnde tu semuanye da brlalu..
mybe ad hikmat di sebalik kejadian y berlaku di muka bumi ini
walaupun aku xtahu apa y terjadi di sebalik kejadian nye..
tp aku yakin ada hikmah di sebaliknye..
ak berserah jew pada yang Maha Esa
y menentukn sgala ketentuan untuk aku..
minggu depan terus test y kedua..
aku nk cepat2 dpt lesen P ak..
huh.xsbr2 plak..hahaha
mcm ne ni xpass kt bhgian 3 pnjuru tu
bleh plak kete mati time kt situ..
yela gne kete bru..
rse lain mcm skit plak..
rse syng plak..
da lah kene kuar duit lg..
bknnye skit byk la jgk..
dalam RM 150..
blom nk renew lesen L lg..
kene tmbh lg duit nye..
hem...nk wat mcm ne..
bnde tu semuanye da brlalu..
mybe ad hikmat di sebalik kejadian y berlaku di muka bumi ini
walaupun aku xtahu apa y terjadi di sebalik kejadian nye..
tp aku yakin ada hikmah di sebaliknye..
ak berserah jew pada yang Maha Esa
y menentukn sgala ketentuan untuk aku..
minggu depan terus test y kedua..
aku nk cepat2 dpt lesen P ak..
huh.xsbr2 plak..hahaha
Subscribe to:
Posts (Atom)
