Life is God’s novel. Let Him write it. Believe He will make the most beautiful story for you
Saturday, 10 December 2011
a hard day
semalam aku rase sudah banyak aku lalui bende2 yang aku rase tak berkaitan dengan aku ni. memang dalam hidup ni banyak dugaan dan cubaan yang Allah adakan untuk kita supaya kita lebih tabah dan tidak mudah putus asa dalam apa2 cabaran pun, sama juga dalam kehidupan berkawan...memang kadang kala ada kawan yang sangat menyakitkan hati kita dan juga ada juga yang mengembirakan kita, tapi kita tahu memang tidak semua kawan yang ada kalau kita berasa susah atau dalam sesuatu masalah...selama ini aku sekolah rendah smpai la aku masuk universiti ni..macam2 orang da aku jumpe...dan aku pernah bergaduh dengan kawan aku masa aku form 2...tu la first time aku bergaduh dengan aku..aku rase xpernah sebelum tu aku bergaduh dengan kawan aku...tapi bile mngenangkan balik mase situasi tu..aku rase malu dan aku mesti tergelak...aku sudah jadikan bende tu satu kenangan di sekolah...aku tahu kekadang aku pernah sakit hati orang tanpa aku sedar...kekadang aku main cakap jew sedap hati tanpa memikrkan perasaan orang lain..aku memang nak minta maaf dengan orang yang pernah berkawan dengan aku..yang rase sakit hati dengan aku tu..aku memang minta maaf...maaf lah memang aku tak sedar apa yang aku cakap..kekadang orang kutuk2 aku depan2 un aku bleh xdengar..sampai kawan aku tegur yang dorang cakap pasal aku..tapi aku xbleh ckp pe2.aku hanya senyum dan diam tanpa berkata apa2... yah! aku ni memang sombong kan?..aku ni bukan jenis la peramah dan mudah bertegur dengan orang lain...kene tunggu orang tegur dulu baru bleh cakap..hahaha..tapi bila da rapat dengan seseorang tu memang aku la yang banyak bercrita..kalo bleh banyak cerita aku nak cerita kan...ye la...kt rumah adik2 xad rumah..semua masuk asrama..aku rse kalo cuti raye dengan cuti sekolah je bleh jumpe adik2 aku tu..bleh jumpe un..sekadar gurau2 jew.......mesti korang rase aku ni xrapat dengan adik2a ku kan?..tpi aku rse xkot..semua ad personaliti tersendiri....hem....konklusi sekarang, semua orang ada hari2 masalah yang dihadapinye dan berserah lah kepada Allah, dan setiap masalah mesti ada penyelesaiannye tersendiri dan kita mampu menyelesaikan sama ada dengan bantuan ataupun dengan sendiri je,.dan Allah xkan beru kita masalah kalo kita xmampu nak menyelesaikan atau pun menghadapi nye..dan akhir kata..setiap kejadian yang berlaku mesti ada hikmah tersendiri,, percayalah.......
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment