Thursday, 16 August 2012

last ramdhan

hola!.ish, assalamualaikum semua. haha. rse nye sekejap je masa berlalu ye. aku pun tak sedar bulan ramadhan ni nak smpai kepenghujungnye. aku harap ramadhan kali ni penuh bermakna tok aku.(mcm lirik lagu je) . sekarang ni sebenrnya tak balik rumah lagi, still kat kolej lagi.huhu. tapi tak pe. nak buat mcm ne. aku da biasa perkara2 mcm ni. yela da berapa tahun da aku dok asrama. kalo tak balik 3 bulan tu , da jadi perkra biasa da bagi aku. selalu berjauhan dgn keluarga. ni belum kahwin lagi. ish, tetiba masuk bab2 kahwin pulak. ni gatal sgt ni.haha. mcm ne la keadaan kat rumah, da siap dibersihkan ke? da la tak ada sesiapa kat rumah. hem, nak harapkn adik2 aku, semua keje tak jalan. tu pun kalo adik2 aku tu rajin, boleh tolong mak aku kemas rumah, da la mak aku ni sibuk je memanjang. aku punye bju raye entah da siap ke belum, slalu nya kalo aku balik rumah, tak sipa lagi. mak aku soh aku siapkn sendri. hm, memang jenuh aku nk mnyiapkan nya. satu hari siap kalo aku aku asyk mengadap bende tu, kalo tak smpai nk raye un tak siap2 lagi. bak kata mak, " siapkan baju tu, kalo tak siap lantak kamu la, tak ada la raye tahun ni". wuah!! kene siapkn jugk, kalo tak, tak adalah bju rye tahun ni. nasib2. so, da alang2 nak dekt rye ni, aku nak mengucapkan SELAMAT HARI RAYA kepada kawan2 tak kira yang muda, tua, jauh , dekat, rapat, tak rapat, alang2 tu semua orang yng mengenali diri ni, saya memohon maaf zahir dan batin. saya meminta maaf kalo saya ni menyakit hati kamu, terkasar bahasa, buat kamu terasa. saya minta maaf sgt2. sbb saya pun manusia biasa yang selalu membuat kesilapan.
sekian,
Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment