Monday, 23 July 2012

Ramadhan

asssalamualaikum saya dahulukan. hem..puasa tahun ni, puasa di perantauan juga macam semester 1 dulu. teringat mase sem 1, buka puasa ramai2 kat luar dgn classmate. memang bayk kenngan masa sem 1 ni. huhu. sem 3 ni un maybe ada kenangan nye tersendiri jgak. tapi tak tahu la. harap2 kenangan yang indah dan tersenyum bile teringat. tahun ni aku tak dapt berpuasa dgn family, seperti tahun2 sebelumnya. aku sejak dudk asrama, tak pernah perpuasa dgn family selama sebulan. sekat 2 - 3 hari pernah la. tu un kalo aku balik rumah la. kalo tak berbuka dekat rumah kawan,nak jimat duit punya pasal la. yela balik rumah dari sekolah RM13. kalo ulang alik da nak RM30 da.huhu.sekarang masuk U un, beberapa kali je berbuka dgn family. kalo boleh kira pakai jari je. entah bape kali entah. hem. aku banyak luangkan masa aku dgn kawan2 aku berbanding dgn family aku. kalo cuti un, aku bukan melekat sgt kt umah, aku selalu keluar dgn kawan2 aku. kalo aku duduk rumah un, aku selalu terperap kt dlm bilik.huhu. da la adik lelaki aku lagi sorang tu jarang balik rumah. balik rumah un time cuti panjang je. tapi adik aku tu da nak berenti sekolah da. lepas raye ni berhenti la sekolah. nak pindah sekolah tempat lain. tok dia jawab SPM pulak. ah! cakap pasal SPM ni, adik perempuan tu tahun ni dia ambik SPM. entah macam ne la gaya nye nanti result dia tu. da la cuti 2 minggu hari tu tak study satu haprak un. asyik tgok youtube je kejenye. sampai keje sekolah dia un nak aku buat kan. memang tak la. hem. bengang pulak bila cakap pasal adik aku lagi sorang ni.hihi. tapi maybe dia ada kelebihan dia tersendiri. lagipun dia tu peramah sikit daripada aku. aku ni pendiam je tapi gelak je lebih.hihi. k, la. aku rasa aku da lari tajk da ni.
sekian.
Wassalam.
^_^

No comments:

Post a Comment