Allah tahu apa yg terbaik untuk hamba nya. Dia memberi ujian untk beri aku kesedaran , beri aku faham kenapa benda ni terjadi, dan sekrang aku faham. insya-Allah aku cuba memperbaiki kekurangan aku dan menjadi lebih baik, insya-Allah doakan saya yea, saya harap saya akan menjadi orng lebih berguna untuk masyarakat, keluarga dan kwan2. aku tk nak di labelkan benda2 tak sepatut nye aku nk , biar la orang panggil aku sombong ke apa, yg penting bukan yg benda yg tk elok mcm , orang pandang lain kt aku, muka je baik, tpi perangai mcm hampeh, aku tk nak di labelkan mcm tu. aku nk apa yg orang pandang baik, biar la perangai pun baik, Sama la mcm kalo muka cantik, biarlah hati dan perangai pun kene cantik. Itu baru perfect kan. so aku nk jadi lebih kurang mcm tu la, walaupun aku ni tk ada la cantik mne pun, setakat biasa2 je, tpi bila orang bgi first expression yg aku ni nmpk baik,insya-Allah aku akan jadi apa yg dorang jangka kan tetapi kekadang ada je orang panggil aku sombong, yela tk peramah, so jadi sombong dan kurang tegur orang, huhu, sebenarnye aku tk ada la mcm tu, aku ni mcm tk berani nk ambik first move kalo nk tegur orng, kalo betul2 ada keberanian baru aku tegur, tu pun ckp slow je smpai orng tu pun tk dgr, yela bila tk ada keyakinan , suara nye pun tk berapa nk kuat, huhu, abah aku selalu tegur aku ni pemalu tk bertempat, yee, memey aku sorang jenis mcm ni pung,, tapi Alhamdulillah malu tk bertempat tu da kurang sikit bila aku da masuk University ni, huhu, walaupun malu jenis still tersemat lagi dlm diri aku. okay, aku rasa da keluar dari tujuan apa yg nak aku cerita kan. haa! aku dapt berita yg kwn sekelas *kwn sekolah* aku da bertunang, aku mcm tk percaya pun ada, tgok senyap je, diam je, maksud nye kurang bersosial sikit dgn lelaki la mcm tu, tgok2 dia da bertunang, alhamdulillah, jodoh dia da smpai awal kan, kekdang orang tk di jangka tu la yg dpt jodoh awal, kalo aku ni, hemm, mcm lmbt lagi je nk jmpe, tpi sebelum jumpa jodoh tu, aku nk diri aku ni betul2 da sedia, betul2 da prepapre. nnti tk ada la aku terjatuh smpai tk boleh bangun. so aku kene mmperbaiki yg diri aku nk mnjadi lebih baik. insya-Allah, huhuhu,okay aku rasa setakat tu je la,
assalamualaikum
No comments:
Post a Comment