hari ahad yg lepas, tempat keje abah ad buat family day, selalu nye dorng buat kt sunway, so tahun ni pun kat sunway lagoon jugak la, tapi family day kali paling best yg pernah aku rasa selama ak pergi ni. yela, masa 2 tahun yang lepas sekejap je kt situ, sbb adik nak balik asrama, so kene la balik awal. tapi kali ni sampai petang kiteorang round2 satu sunway tu, semua permainn kt situ kiteorang naik, memang syok habis la. tapi yg kesiannye asik aku yg last tu la, bdan dia tu kecik sgt la, so tak semua permainn la yg boleh dia main. selalu kene tinggal sorang2, hoho. sampai muka un da moyok gile.
masuk2, terus ambik sarapan , makan, pastu mandi tepi tu je, pastu , mak ajak g tempat yg mcm sungai tu, smpai 2 kali kteorang round kt situ, pastu pergi tmpat yg ad ombak tu. time tu adik lelaki aku hilng enth pergi mne tah, smpai pelampung2 tu diorang angkut sekali. ala, lantak la dorang da besar, so tak payah la aku risau sgt, lepas tu dadekat tghari mcm tu, kiteorang mkn tgahari pulak, makan tgahari nye memang dahsyat, KFc pulak tu, selalu nye dia bagi nasi, tapi kali ni lain, mybe kalo mkn fast food mcm ni cepat habis kot, memang habis un, ak sorang dua ketul ayam ngam, haha,, lahap pulak. pastu abah ajak men kt atas sane, so kiteorang nek la permainn yg mcm kapal tu, tapi dia da upgrade gile, boleh berpusing2 pulak da, seingt aku, sebelum ni xad la mcm tu, ak duduk antara mak dgn abah, memang aku menjerit sekuat hati aku,, yg tak boleh blah nye, abah aku siap berzikir kt situ, haha. ak menjerit je walaupun tak terasa sgt la,, lepas tu kiteorang nek rollercoaster pulak, game ni abah dgn adik tak naik, sbb adik bongsu tu tak boleh naik,, so kiteorang yg ada ni un naik la, ak dgn adik perempuan aku duduk depn sekali, pastu mak sorang kt belakang, adik lelaki yg lain dok belakang mne tah, aku tak tahu.
ak ingt biasa2 je, bajet tak nak menjerit, last2 menjerit jugak, ak terasa badan aku terangkat, dah la aku tak pkai seat belt tu ketat2, memang aku pegng palang kt depn tu kuat2 smpai merah tgn haha, memeng terasa la, kalo la tak pkai seat belt tu, memang boleh terpelanting un, memang tak sesuai un untuk budak2 yg badan kecik2 ni. lepas tu, abah ajak masuk rumah hantu pulak da, larh~, aku bukn mint sgt un nk masuk, aku memang tak nak masuk un, cukup la sekali masuk time kt U buat tu, tapi rumah hantu kali ni, memang panjang gile la jalan nye, memang ad bahagian tertentu, mula2 tgok cite hantu, pastu masuk sikit2 je, pastu kene pakai cermin mata 3D tu, pastu jalan lagi, naseb baik hantu tu tak sentuh, hanya mengejut2 kn orng je, tu un ad yg ikut kt belakang,, memng terkejt la, yg aku ni, pegang baju mak aku kat belakang pastu tunduk pandang bawah je, memang tak nmpak la hantu nye, nmpak jalan je, haha, hey, tak berani sgt la aku ni, da la mak dok depn sekali, aku xdgr adik2 aku kt belakng, dgr dorng menjerit je, haha.
ah?! sebelum tu, kat sne ad tempt baru, nme dia 5D, memang 5-deminsion pun, smpai bsah2 aku di buat nye, tapi memang syok gile r, rugi kalo kt tak pergi masuk tmpt tu, da la bru bukak ,, hoho, lepas men2 kt atas, nek jambtan gantung , pastu turun bawah, nmpk tmpt memanah, dgn go-cart, excited hbis la aku ni, da la lame gile ak teringin nk memanah, dpt jugak merasa memanah sekali, walaupun tak berapa reti sgt, tpi orng kt situ ajar sikit tu un kra okay la, lepas tu men go-cart pulak, memng smpai petng la, da tukr baju semua, nak dekt maghrib jugak kiteorang balik, memang lepas semua tension kat situ la, lagi2 free pulak tu,, memang tak lepas peluang yg ada la, heewhew
memang balik tu, semua nya kepenatan,, memnng smpai je rumah, aku da terlentang hbis, terus tertido,, hoho, anyways, that day was wonderful day and i never forget tht day, memang da jadi memory un sekrng, hoho.
ok, sekian dari saya,,
wasalammm...
No comments:
Post a Comment