Sunday, 20 May 2012

driving car

13/5/2012, first time dln sejarah aku bawa kete sendirian tanpa orang di sebelah aku. pagi tu aku bawa kawan aku, wani gi tmpat dia belajar moto. coz orang selalu anta dia tu tgah gradute. so dengan keberanian yang aku ada aku cuba lah bawa agak jauh dari kawasan ruah aku. walaupun agak nerves, tapi aku mesti atasi nye, ye la, smpai bila aku nak harap kan orang menghantar aku, padahal aku da ad lesen da, cuma tinggal nak bawa je. so pagi tu aku g dgn emak aku, alang2 lepas anta wani, mak aku nak beli barang. aku dgn mak aku g la enconsave. dlm kol 12 ak balik umah. kol 2 mcm tu, aku ambik  si wani keseorang, coz mak aku nak anta adik aku balik asrama die kat kl. so g la tmpat mem,andu seorang. memang agak takut bile smpai roundbout. tpi alhamdulliah segala selamat. da smbik si wani, dia ajak aku g jejalan. yela, aku yang bawa. aku pergi rumah kwn aku yang berdekatan kat situ, zulaikha. smpai rumah dia kiteorang ajk die keluar, g la jj kat bukit tinggi tu, first time aku jejak kaki kat jj tu., time nak parking tu, memang rmai orang, yela ari ahad. orang nak shopping. 2 jam jugk kiteorang kat jj tu, smpai mak aku kol soh balik. yela mak aku risau mane penah aku keluar rumh dgn bawa kete sendiri. petang balik memang agk sesak. tpi alhamdullilah dgn bantuan kwn2 aku yang ad kat tepi dgn belakang, aku boleh bwa dgn byk kete2 kat situ. da bape kali tah aku kene hon, dlm mse satu ari tu. haha. dlm kol 6 jgk smpai rumah. patut la mak aku soh balik, malm tu lepas maghrib ad kenduri tahlil kat u=rumah saudara aku, oh lupe pulak. kat sne zulaikha nak beli donut tu mak dia, ialah sempena hari ibu, mak dia suke donut kat big apple. first time jugak aku beli donut kat big apple. walaupun agalk mahal. aku kongsi dgn si wani, sekadar nak merasa je. hmm, memang ari tu akan aku ingat sebb , time hari tu, semua aku adalah dalam luar jangkaan aku. semua firat time time tu, first time aku kecut perut jugak. smpai apa makann aku beli, aku tak makan. hihi. kecut perut puna pasal la. tapi semua nya tu menjadi kenngan aku tak boleh lupe. hihi.

donut big apple

No comments:

Post a Comment