akhirnye, selesai semester 2 yang agak terasa ni. terasa sekejap je. aku rse baru je buat MDS time first2 masuk U tu. hem..semester 3 da nak bermula dalam masa 2 bulan dari sekarang. sekarang semester break yang agak lama dan panjang, and aku tak tahu nak buat apa dalam masa 2 bulan ni. kalo nak keluar boleh, tapi nak pergi mne? nak bawa kereta, tapi mak aku gune kereta vivt tu, tak kan nak naik kereta avanza yang besar tu. uhu~ seram lah kalo aku bawa kereta tu. sekarang duduk rumah melanguk dekat depan laptop ni. hari hari manghadap laptop, kalo boleh sampai rabun mata dibuatnya. kalo tido tu, memang tak menentu, macam orang stress pulak. selasu tido lambat. ada juga satu hari tu, satu malam aku berjaga, tak tido langsung.tu pun tido lepas solat subuh sampai lah ke tangahari. bangun2 terus pergi bilik air ambik baju yang belum disidai. padahal mak aku da basuh baju tu malam semalam. bila nak angkat petang tu, kadang2 tu tak kering. kene sidai kat dalam esok baru angkat.dah lah tido selepas subuh, memang tak elokkan, abah aku kate nanti rezeki tak masuk. hem, memang pun. aku baru dari tido, aku mesti terasa lain macam. macam something yang tak kene je. macam ada yang kosong. tak ada apa2 pun. kosong. bila terbaca satu article yang muni retweet kat twitter. hati aku tergerak.
ini article nye....
uh. takut la aku mcm tu. bile aki bce article tu aku fikir pasal diri aku. aku macam tu ke? hem..hanya ALLAh je yang tahu. cuti 2 bulan memang membosankan dan memenatkan melakukan benda yang sama setiap hari. bangun pagi sidai kain, sarapan, manghadap laptop sampai lah ke petang. tlong mak masak, angkat kain, malam lipat kain lepas tu tido. tu jela. kalo rajin sikit kemas bilik yang lama tak berpanghuni ni. memang semua da berhabuk. kalo aku dgn adik aku lama tak balik. memang tertutup je bilik ni.hem..kalo nak cerita sepanjang cuti ni memang penuh la blog aku ni. kalo ad cerita yang terbaru ,maybe aku ceritakan , itu pun kalo aku rajin la.hihi..semoga kita dijauh dari perkara yang tidak elok.

inshaallah dijauhkan dgn hati yang kotor . teruskan berdoa yang terbaik ya beb :))
ReplyDeleteinsya-Allah..
Delete