Life is God’s novel. Let Him write it. Believe He will make the most beautiful story for you
Monday, 9 April 2012
apam polkadot
hari sabtu tadi, aku tolong mak aku buat buat apam polkadot. mak aku pernah buat sebelum ni. tapi kurang jadi sebab ada acuannye. so time akudengan aku balik. mak aku nak ajar aku macam ne nak buat apam polkadot. sebelum ni, mak ada tempah apam ni dengan kawannye. kawan mak aku ni pandai buat apam ni. macam bentuk die buat, angry bird, lady bird, cantik, colourful pulak tu. lepas tu kat dalam apam tu ada intinye, ada inti blueberry dengan coklat. memeang sedap. lagipun apam tu kecik jew. sekali ngap je dah habis. nak membuatnye mainlah payah. nak nuat lukisan kat atas apam tu. nasib baik la apam tu sekejap je masak.
ni gambar apam yang belum dikukus lagi. gambar kat atas tu aku yang buat. first time la katakan haha..
ha..ni apam lepas dikukus. cantik kan? haha. (puji diri sendiri pulak).memang lama aku deangan mak buat. nak menghabiskan tepung apam nye tu. kene buat 4 kali. ulang ulang sampai penat. time first2 buat tu rase seronok la. tapi da buat banyak kali rase penat sampai tak tahu nak lukis apa kat atas apam tu.
ahirnye siap la jugak, dapat la banyak sampai satu tupperwear yang besar tu. petang tu aku makan la sikit. bila malam, aku lepak kat bilik , bila aku keluar nak ambil apam tu tengok- tengok adik - adik aku da kerjakan sampai habis pulak tu , lepas tupperwear tu buang nye kt tong sampah yang kecik tu. terkilan aku. baru makan sikit petang tadi. tengok - tengok da habis da. nak buat macam ne da takada rezeki.huhu
Subscribe to:
Post Comments (Atom)



No comments:
Post a Comment